Där allting började och slutade

Det var sjuan, åttan för oss
Det var drogerna, alkoholen men framförallt kärleken.
Det var folkparken där vi samlades, scenen där vi satt
Det var gräset där vi låg, höll varandra i handen.
Det var där vi drömde om framtiden, om någonting mer, något större
Det var där vi inte längre kände oss ensamma, ett blev fler.
Det var där vi växte oss starka, byggde pansar tillsammans
Det var där vi hörde hemma.


Det var där jag lärde mig att älska han, hon, det
Det var där jag fann min trygghet
Åh det var när den försvann, jag gick sönder för sista gången
Det var då jag visste att jag förlorat.
Det är därför jag sitter här flera år senare
Med ärr på in och utsidan
Med diverse mediciner i kroppen
För att hålla mig vid liv.
När jag är ingenting kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback